29 Aralık 2016 Perşembe

Stratejik Planlama


Stratejik planlama reklam ajanslarında en önemli birimlerindendir. Son dönemlerde daha da çok önem verilen birimdir.  Stratejik planlama kavramı reklam sektörüne 1960 yılları arasında giriş yapmıştır. Bu zamanlarda reklam verenler de reklam ajanslarında aldıkları kararlar sonuçları araştırmalar yapıpı bu araştırmalara dayanarak reklam almak gerektiğine inanırlar. Müşteriler birçok araştırma şirketleriyle çalışmaya başlarlar bu araştırma şirketlerinden müşteriler tüketicilerin alışkanlıkları, firmaların rakipleri gibi birçok konuda araştırma yapılmasını isterler. Bu araştırmalar toplandığında sonuçlar analiz edilir ve raporlanır bunlara Reklam Ajansı bağlı olarak pazarlama ve iletişim planları oluşturulmaya başlanır.  Bunun sonucunda reklam ajanslarında stratejik planlama birimleri kurulmaya başlanmaktadır. Bu birimler tüketici ile ilgili bir çok araştırma yapar ve sonuçlar çıkartır çıkan sonuçlara göre isae kreatif birimi bu sonuçlar hakkında bilgilendirmektedir.

Amaçları ise reklam hedeflerini belirleyerek reklamların etkisini arttırmak ve hızlanmaktır. Bu sayede daha geniş kitlelere ulaşacak ve insanların ilgisi çekecek bir sunum ortaya koymuş olacaklardır. Stratejik planlama birimi çalışanları reklamların mesajlarının yönünü nereye hitap edeceğini, hedef kitleyi, markların durumunu araştırır ve analiz eder ve şirketin reklamlarını bu yönde olmasını sağlarlar.

Stratejik planlama yönteminde reklamların analitik yönünü belirleyen, reklamların nasıl olması gerektiğini belirten birimlerdir. Reklamların temel amaçları ne kadar yaratıcı olduğu ile ilgilenmezler reklamların ne kadar kitleye ulaştığı ile ilgilenirler ve markaların ne kadar akılda kalıcı olduğu ile ilgilenirler. Bu birimler sayesinde hedef kitle rahatlıkla belirlenir, hedef kitleye yönelik çalışmalar yaparak kitlenin ihtiyaçları, alış veriş ve tüketim alışkanlıkları belirlenmektedir. Reklamı yapılacak markanın piyasada ki durumu, tüketici eğilimleri ve rakipleri araştırılmaktadır.

YaratıcıReklam Ajansı Dünya genelindeki ekonomik gelişmeler takip edilir. Ve bunlar analiz edildikten sonra reklam için bir plan ortaya çıkar. Elemanlar bu verileri toplar ve bunları bir bilgi haline çevirir ve sonuçlarına rahatlıkla ulaşır. Burada amaç reklamı yapan markanın dünya genelinde bilinirliğini artırmaktır.

Araştırmalar ve veriler doğru alındıktan sonra çıkarılan planda uygulanan adımlar sonucu reklam performansı tek sefer maximum sonuç göstermektedir. Reklam yayınlandıktan sonra ise stratejikreklam ajansı ekibi çeşitli araştırmalar yaparak reklamın genel kitlede ne kadar etkili oluğunu ne kadar çok hedef kitleye ulaşıp ulaşmadığını araştırırlar. Stratejik planlamacılar hedefleri belirleyen ve bu hedefleri nasıl başarılacağını planlayan kişidir.

Her proje için ayrı ayrı araştırma yapar ve bu konu hakkında düşünür. Reklam veren kişi tarafından kesin ve doğru brief alması gerekmektedir. Bu işte müşteri ile çalışanın kesinlikle sürekli olarak iyi bir şekilde iletişimde olması gerekmektedir. Kreatif ekiple fikirlerini ve ulaştıkları sonuçları uygulayabilme kabiliyetinde olmak zorundadır. Bu işi yapan kişiler daha çok pazarlamayı bilen, reklam sektörünü tanıyan kişilerden oluşmaktadır. Bu kişiler önce strateji oluşturur daha sonra planlama yapar. Güvenilir kaliteli bir İstanbul reklam ajansı arıyorsanız hizmet istiyorsanız paranızın boş yere cebinizden çıkmasını istemiyorsanız sinemaya.com seçin referanslarıyla ve yaptığı kaliteli işler ile lider olma yolunda


Kaynak :  www.sinemaya.com