Stratejik planlama reklam ajanslarında en önemli birimlerindendir. Son dönemlerde daha da çok önem verilen birimdir. Stratejik planlama kavramı reklam sektörüne 1960 yılları arasında giriş yapmıştır. Bu zamanlarda reklam verenler de reklam ajanslarında aldıkları kararlar sonuçları araştırmalar yapıpı bu araştırmalara dayanarak reklam almak gerektiğine inanırlar. Müşteriler birçok araştırma şirketleriyle çalışmaya başlarlar bu araştırma şirketlerinden müşteriler tüketicilerin alışkanlıkları, firmaların rakipleri gibi birçok konuda araştırma yapılmasını isterler. Bu araştırmalar toplandığında sonuçlar analiz edilir ve raporlanır bunlara Reklam Ajansı bağlı olarak pazarlama ve iletişim planları oluşturulmaya başlanır. Bunun sonucunda reklam ajanslarında stratejik planlama birimleri kurulmaya başlanmaktadır. Bu birimler tüketici ile ilgili bir çok araştırma yapar ve sonuçlar çıkartır çıkan sonuçlara göre isae kreatif birimi bu sonuçlar hakkında bilgilendirmektedir.
Amaçları ise reklam hedeflerini belirleyerek reklamların etkisini
arttırmak ve hızlanmaktır. Bu sayede daha geniş kitlelere ulaşacak ve insanların
ilgisi çekecek bir sunum ortaya koymuş olacaklardır. Stratejik planlama birimi
çalışanları reklamların mesajlarının yönünü nereye hitap edeceğini, hedef
kitleyi, markların durumunu araştırır ve analiz eder ve şirketin reklamlarını
bu yönde olmasını sağlarlar.
Stratejik planlama yönteminde reklamların analitik yönünü belirleyen,
reklamların nasıl olması gerektiğini belirten birimlerdir. Reklamların temel
amaçları ne kadar yaratıcı olduğu ile ilgilenmezler reklamların ne kadar
kitleye ulaştığı ile ilgilenirler ve markaların ne kadar akılda kalıcı olduğu
ile ilgilenirler. Bu birimler sayesinde hedef kitle rahatlıkla belirlenir,
hedef kitleye yönelik çalışmalar yaparak kitlenin ihtiyaçları, alış veriş ve
tüketim alışkanlıkları belirlenmektedir. Reklamı yapılacak markanın piyasada ki
durumu, tüketici eğilimleri ve rakipleri araştırılmaktadır.
YaratıcıReklam Ajansı Dünya genelindeki ekonomik gelişmeler takip
edilir. Ve bunlar analiz edildikten sonra reklam için bir plan ortaya çıkar.
Elemanlar bu verileri toplar ve bunları bir bilgi haline çevirir ve sonuçlarına
rahatlıkla ulaşır. Burada amaç reklamı yapan markanın dünya genelinde
bilinirliğini artırmaktır.
Araştırmalar ve veriler doğru alındıktan sonra çıkarılan planda
uygulanan adımlar sonucu reklam performansı tek sefer maximum sonuç
göstermektedir. Reklam yayınlandıktan sonra ise stratejikreklam ajansı ekibi çeşitli araştırmalar yaparak reklamın
genel kitlede ne kadar etkili oluğunu ne kadar çok hedef kitleye ulaşıp
ulaşmadığını araştırırlar. Stratejik
planlamacılar hedefleri belirleyen ve bu hedefleri nasıl başarılacağını
planlayan kişidir.
Her proje için ayrı ayrı araştırma yapar ve bu konu hakkında
düşünür. Reklam veren kişi tarafından kesin ve doğru brief alması
gerekmektedir. Bu işte müşteri ile çalışanın kesinlikle sürekli olarak iyi bir
şekilde iletişimde olması gerekmektedir. Kreatif ekiple fikirlerini ve
ulaştıkları sonuçları uygulayabilme kabiliyetinde olmak zorundadır. Bu işi
yapan kişiler daha çok pazarlamayı bilen, reklam sektörünü tanıyan kişilerden
oluşmaktadır. Bu kişiler önce strateji oluşturur daha sonra planlama yapar.
Güvenilir kaliteli bir İstanbul reklam
ajansı arıyorsanız hizmet istiyorsanız paranızın boş yere cebinizden
çıkmasını istemiyorsanız sinemaya.com seçin referanslarıyla ve yaptığı kaliteli
işler ile lider olma yolunda
Kaynak : www.sinemaya.com